zondag 4 september 2016

20-08-2016 Off we go

20-08  Off we go

Na zo'n 1,5 jaar aftellen is het eindelijk zover.
Vandaag vertrekken we naar Orlando in Florida voor 2 weken vakantie.
Eeerst 2 dagen naar Universal studio,s en en de rest van de vakantie naar Walt Disney World.
Het was wel erg vroeg toen de wekker ging om half 5 's morgens en dat in je vakantie, maar ja we moeten er wat voor over hebben.
Thomas en ik hadden slecht geslapen en waren al vroeg wakker omdat er in de buurt lawaai was van ruzie, en Thomas was lek geprikt door muggen.
Om 5.15 uur vertrekken we richting het vliegveld Zaventem in Brussel. Het is ongeveer 1,5 uur rijden, en we moeten er rond 7.00 uur zijn, voor internationale vlucht 3 uur van te voren aanwezig. en de vlucht was om 10.00 uur.

Een paar maanden geleden had ik al een plekje gereserveerd voor de auto bij het carhotel vlak bij het vliegveld en van daar uit brengen ze je met een busje naar het vliegveld.
Tegenwoordig heb ik een chauffeur dus Wesley reed naar Brussel.  koffers uit auto halen,Sleutel afgeven bij balie carhotel zodat ze onze auto binnen konden rijden en op busje wachten, wat zo'n 5 minuten later al aankwam.
En na een ritje van 10 tot 15 minuten kwamen we aan op Zaventem. Stap je uit tussen de militiaren en loop je door een grote tent vn de beveiliging naar binnen. Waar nu gelukkig niet zoveel drukte meer was dan aan het begin van de zomer, en we konden zo doorlopen. Even op de lift wachten  en het vliegveld in.

Er stond al een rij voor de incheckbalie van United airlines, maar we hadden premier acces en konden de rij voorbij lopen en waren gelijk aan de beurt bij de premier acces balie. Na wat vragen van de beveiliging en het scannen van onze paspoorten mochten we doorlopen.
Eerst een ontbijtje en dan richting de gate.
vanaf 9.15 uur begon het boarden voor een vlucht van 8 uur naar chicago o"hare, eerst de luxere stoelen , dan de premier acces, we waren dan ook vrij snel aan de beurt en hadden zo als een van de eersten aan boord alle ruimte voor onze handbagage.

We kregen al vrij snel wat te drinken en snacken en 's middags een lunch. De jongens namen kip, ik pasta. bij alledrie zet er een slaatje, broodje en ijsje bij.
Alledrie wat films bekeken, onderweg, wat gelezen en geslapen, de verlichting stond zo zacht, leek wel een nachtvlucht.

Er was een storm geweest in de buurt van Chicago en het vliegtuig moest een stukje omvliegen, wat een kwartiertje vertraging opleverde.
Mooi zicht op chicago bij het landen.

We waren snel door de douane, na zo'n 20 minuten, en dat op zo een groot vliegveld.
Moesten nog lachen, ze waren een politiehond aan het trainen, die aan iedereen zijn koffers snuffelde. Opeens komt er een beveiliger naar Wesley toe, met en heuptasje, wat hij bij hem om deed, en hij moest in een rij gaan staan, gingen ze testen of de hond het tasje zou spotten en dit zou aangeven.
Thomas en ik werden een andere rij ingestuurd, even later hoorden we de hond blaffen bij Wes, dus tasje was gevonden, en Wesley mocht door de douane.
Na wat vragen wat we kwamen doen in USA enzo en vingerafdrukken scannen, werden Thomas en ik ook goed gekeurd om het land binnen te gaan.

Het was in Chicago 13.00 uur. tijd om iets te eten, voor ons gevoel was het al een paar uur later. We vonden een Mac donalds en na alledrie een menuutje te hebben gegeten konden we door naar de gate.
Er was een stopover van 3,5 uur voor de volgende vlucht. Dachten we. In de monorail raakten we aan de praat met een pilote die van Amsterdam was aangekomen, die zei ons rekening te houden met vertraging door de storm. We keken op de borden onze vlucht zou normaal om 15,35 uur vertrekken, nu stond er 17.15 uur. Das balen, het is al een lange dag, met de vlucht, en hrt tijdverschil van 6 uur.
Dan maar op het gemak op zoek naar gate c28 van united airlines. En wachten.

Toen we bij de boarding ruimte kwamen om een stoel te vinden vroeg het personeel of we naar Orlando gingen, ik zeg ja de volgende vlucht. Maar ze hadden goed nieuws, er vertrok een vlucht over 10 minuten naar Orlando en er was nog plaats, we konden alleen niet naast elkaar zitten. Maar dat gaf niet voor een vlucht van 2 uur en 15 minuten, en met jongens van 14 en 18 jaar.
En omdat we alleen met handbagage reisden moesten we ook geen koffers inchecken, ready to go.
In het vliegtuig had ik nog meer geluk, een premium economy plen bij de exit, dus lekker veel beenruimte voor mijn lange benen, en dat zonder extra te betalen ( blijven Nederlanders he ). Geen tv schermpjes op deze vlucht, maar het was maar een korte vlucht, dus dat was minder erg. Ze kwamen nog wel met drinken en zoutjes langs.

Dus ipv een vertraging van 2 uur , waren we nu opeens een uur eerder dan de originele planning in Orlando MCO. Om 18.15 uur landen we. Taxi van Mears vanaf MCO naar royal pacific resort van Universal studio's.

Prachtig resort in polynasian stijl. Bij inchecken kregen we een bloemenketting. Aloha.

Koffers op de kamer zetten,en daarna nog even opfrissen in de pool. De jongens zwemmen, ik bijkomen op een ligbedje van de lange dag. Op tijd naar onze kamer en rond half 10 naar bed, lijkt vroeg maar ons lichaam dacht dat het al half 4 'snachts was.